Navet ska filmas & Stängt för simtävling

Välkommen att bada den 14/12 kl 14-16. Då gästas Navet av en fotograf som ska filma i upplevelsebadet.
50-meterbassängen är stängd den 16/12 kl 12-18 för klubbmästerskap. Resten av badhuset är öppet som vanligt.

Vattenträning

Vattenträning är ett skonsamt och allsidigt sätt att träna. Du tränar upp din styrka, rörlighet och kondition. Dessutom innebär träningen mycket liten belastning på skelettet.

 

Effektfull träning

Vattenträning har bra effekt på dina muskler och på din balans, då kroppen hela tiden måste spännas för att stå emot vattnets rörelse och turbulens. Du kan träna både på grunt och djupt vatten.

Våra vattenträningspass

Aquabase® Core 30

I 30 minuter utmanar du och tränar kroppens kärna, det vill säga bålen, med fokus på mage och rygg. Dessutom får dina axlar och armar träning. Övningarna utförs på våra flytdynor och passet är en utmaning för balanssinnet. Ingen tidigare erfarenhet krävs.

Aquabase® Yoga 55

Under detta pass får du träna dynamisk Hathayoga på flytdyna. Vi gör rörelser i lugnt tempo och länkar hela tiden rörelserna till andningen. Här får du chansen att träna både balans och styrka. Detta pass utmanar också ditt balanssinne vilket ger dig ökad bålstabilitet, fokus och närvaro. Rörelserna anpassas till varje deltagares nivå. 55 minuter.

Aquabase® HIIT 30/45

Är Hög Intensiv Intervall Träning på våra flytdynor. Här tränar du din kondition och ditt balanssinne till det yttersta! Du får jobba intervallbaserat med vila mellan omgångarna. Övningarna är funktionella och kombinerade för att du skall få med så många muskelgrupper som möjligt. 30 eller 45 minuter.

Hydroride® / Vatten Cykel 30/45

Under det här passet kör vi vattenträning på specialdesignade vattencyklar som sänkts ned i vattnet. Här får du prova på att cykla i vattnet till peppande musik! 30 eller 45 minuter.

Motionssimgrupp 55

Navets motionssimsgrupp är för dig som söker en skonsam och givande motionsform. Den vänder sig till nyblivna crawlsimmare som vill utveckla sin simning, såväl som fd elitsimmare. Motionssimsgruppen erbjuder en allsidig simning där vi simmar ryggsim, bröstsim och crawl. Vid varje tillfälle finns olika nivåanpassade träningsprogram mellan 1000m-3000m att ta del av. Motionssimgruppen leds av en erfaren instruktör. Kanske något för dig som ska delta i Vansbrosimningen eller ett swimrun-lopp?
55 minuter.

Vatten 35

Detta pass lämpar sig för dig som är nybörjare inom vattenträning. Under passet koncentrerar vi oss på grundläggande övningar som ger dig en bra introduktion till basen för all vattenträning. Träningen sker på grunt vatten och fokus ligger på att hitta de stabiliserande muskelgrupperna, det vill säga magmuskulaturen och muskler kring ryggraden. Vi tränar också kondition, smidighet och lättare styrka. 35 minuter.

Vatten 45/55

På detta pass får du göra mer krävande konditions-, styrke- och rörlighetsövningar. Fokus ligger på de stabiliserande muskelgrupperna men vi bygger också på med övningar för övrig muskulatur. Konditionsträning varvas med styrka på ett härligt sätt. Passet lämpar sig för dig som vill gå vidare och utmana dig lite mer i din vattenträning. 45 eller 55 minuter.

Vatten Tabata 30/45/55 (passen ersätter Vatten Cirkel 45/55)

Vatten Tabata är stationsträning med olika redskap där du
som tränar får jobba i intervaller. Dessa intervaller är korta och intensiva. Ledordet under detta pass är variation. Träningen sker i stationsform på grunt eller djupt vatten där du jobbar så hårt du vill med olika övningar i olika tidsintervaller. Du bestämmer givetvis själv hur mycket du vill utmana dig, men det här är inget pass för den late! 30, 45 eller 55 minuter.

Vatten Djup 45/55

Fokus under detta pass ligger på att stärka bålmuskulaturen och träna upp konditionen. Träningen sker på djupt vatten med flytbälten och olika redskap för träning i vatten. Du som vill utmana dig själv lite extra kan naturligtvis träna utan flytbälte. 45 eller 55 minuter.

Vatten Yoga 45/55

Under detta pass tränar vi mjuk Hathayoga i varmt och skönt vatten. Passet anpassas efter varje individs förmåga och ger dig holistisk träning som främjar smidighet, styrka och medvetande. Du stärker kroppen, samtidigt som du får möjlighet att släppa spänningar och fylla på med ny energi. Under hela passet lägger vi stort fokus vid andningen. 45 eller 55 minuter.

Schema

För aktuellt schema gå in på "Boka" här nedan och välj sedan rätt anläggning.

2017

Seniorerbjudanden!

Vi har många starka seniorer som redan idag tränar hos oss och vi vill att ni ska bli ännu fler som håller igång och mår bra här hos oss på Navet, utomhus och hemma. Därför satsar vi nu extra på er!

Ett badhus för alla

Tillgänglighet

Navetkortet

Vill du kunna bada, träna och relaxa på Navet så ofta du vill, gymma på Umeå Sport och Motion i Navet och bada på Umelagun under sommaren? Skaffa Navet+!